STAG Logo
.top-banner { background-image: url(/fileadmin/user_upload/images/banner-headers/agressief-gedrag.jpg); }

Dit doe je voor jezelf

Heb jij al eens agressief gedrag meegemaakt of maak je het zelfs regelmatig mee? Gaat de cliënt over jouw grens? Dan is het belangrijk om er zo veel mogelijk grip op te krijgen. Zo kun je deze vorm van ongewenst gedrag zo goed mogelijk voorkomen en ben je optimaal voorbereid als het zich toch voordoet. Hieronder vind je vijf oplossingen waarmee je zelf aan de slag kunt. Bij elke oplossing kun je doorklikken voor meer informatie, tips en tools.

Gezamenlijk statement sociale partners

Organisaties van werkgevers en werknemers in de gehandicaptenzorg hebben het volgende statement opgesteld:

Elke dag veiliger

Wij willen een branche met organisaties waarbinnen alle professionals en alle cliënten zich iedere dag veilig voelen en zichzelf kunnen zijn. Waar ze veilig en zo vrij mogelijk van agressie kunnen wonen, zijn en werken.

Want het is onze overtuiging dat veiligheid en je veilig voelen bepalende factoren zijn voor de kwaliteit van leven en de kwaliteit van werken. Waar medewerkers veiligheid ervaren, hebben zij de ruimte om al hun professionele kwaliteiten te richten op het belang en welzijn van hun cliënten. Hierdoor verbeteren de zorg en het leefklimaat en hebben cliënten meer levensplezier, ruimte om zich te ontwikkelen en uiteindelijk een groter gevoel van eigenwaarde. Dit versterkt de trots van iedereen in en rondom de organisatie en ook daar groeien medewerkers en organisaties weer van. Zo is veiligheid een geweldige voedingsbodem voor groei. In veilige organisaties willen cliënten graag wonen, leven en zorg ontvangen en willen medewerkers graag werken.